روانشناسی رنگ در برندسازی و طراحی سایت و لوگو در تجارت مدرن یک آیتم اساسی و حیاتی است. 80% از اطلاعات تصویری لوگوها شامل رنگ می شود، باید به پیامی که لوگو شما به بیننده منتقل می کند دقت لازم را داشته باشید.
یک اینفوگرافیک توسط تاورگیت طراحی شده است که آرم های 520 شرکت را تحلیل می کند. تاورگیت توضیح می دهد که هدف این شرکت ها از انتخاب رنگ های مختلف در لوگو شرکت هایشان چیست و این لوگوها با چه هدفی طراحی شده اند.
علاوه بر این، تصور می شود که همان رنگ بسته به صنعتی که در آن ظاهر می شود می تواند معانی مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال، رنگ قرمز که در صنعت رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرد، رنگی است که نظرها را به خودش جلب می کند و حتی تصور می شود که باعث تحریک گرسنگی می شود. از رنگ قرمز در صنعت هواپیمایی هم استفاده می شود اما به معنی صمیمیت و دلسوزی-چیزی که کیفیت اساسی هر هواپیمایی را نشان می دهد.
در صنعت ارتباطات غالبا از رنگ آبی برای ترویج ارتباطات شفاف و وضوح ذهنی استفاده می شود. در صنعت داروسازی آبی نشان دهنده تندرستی است، همانطوری که اغلب با پاکیزگی و سلامتی همراه است. پس در انتخاب نام تجاری و رنگی که براساس آن انتخاب می کنید باید خیلی توجه داشته باشید.
گفته می شود که 80% از اطلاعات تصویری که از لوگوها دریافت می کنیم مربوط به رنگ هایی است که در آن استفاده شده است و اینگونه تصور می شود که هر سایه می تواند یک پاسخ روانشناختی ایجاد کند که به نحوه درک ما از آن تاثیر بگذارد. با این تفاسیر، شرکت ها زمان، فکر و هزینه زیادی را برای انتخاب رنگ هایی که برند آنها را به بهترین شکل نشان دهد اختصاص می دهند چون از تاثیر روانشناسی رنگ در برندینگ آگاه هستند.
می توانیم ببینیم که بسیاری از صنایع به رنگ خاصی متکی هستند که، هم بر روی مصرف کننده و هم صاحبان صنایع نفوذ چشمگیری دارد، بنابراین روانشناسی رنگ در برندسازی اهمیت خود را نشان می دهد.
با ما همراه باشید تا ببینید رنگ ها به صورت ناخودآگاه چه چیزهایی را به شما می گویند:
توجه
به عنوان یک رنگ انرژی بخش، قرمز به راحتی چشم را به خودش جلب کرده و باعث تحریک گرسنگی (مانند مکدونالد) می شود.
رنگ سبز اغلب با سلامت و ترمیم (احیا) همراه است.
آبی، مخصوصا وقتی که با رنگ صورتی جفت می شود، غالبا برای تبلیغ محصولات قندی استفاده می شود.
به عنوان چیزی که معمولا مورد نیاز مصرف کنندگان است، رنگ آبی حس اعتماد را ایجاد می کند.
سرویسی است که به خاطر خدمات خوبی که برای پرواز ارائه می دهد به خود افتخار می کند، رنگ قرمز حس مراقبت را منتقل می کند.
رنگ زرد اغلب با خوشبختی و خوشبینی همراه است
رنگ آبی اغلب با ارتباطات و وضوح ذهنی روشن و شفاف همراه است
سیاه رنگی است که نشان دهنده قدرت و امنیت است
وقتی با آبی جفت شود حس اعتماد و قابلیت اطمینان را القا می کند.
مشکی رنگ بسیار شیکی بوده و در دنیای خرده فروشی و روانشناسی رنگ در برندسازی اوج ظرافت در نظر گرفته می شود.
قرمز اغلب با افرادی که قرمز پوشیده اند و از جانب دیگران جذاب تلقی می شوند مرتبط است.
به عنوان یک رنگ شاد، نارنجی اعتماد به نفس و خوشبینی را نشان می دهد.
همانطوری که در این صنعت دیده می شود، رنگ نقره ای بیشتر شبیه به سایه می ماند، و حس لوکس بودن و کار با کیفیت بالا را خلق می کند.
رنگ قرمز برای نشان دادن توانایی و قدرت استفاده شده است و نسبت به رنگ صورتی چربش بیشتری دارد
به عنوان یک رنگ آرامبخش، تصور می شود آبی از نظر روانشناسی باعث برانگیختن حس ثبات و پایداری می شود
تصور می شود که آبی تاثیر بیشتری بر روی ذهن دارد تا جسم، از این رو باعث ایجاد حس آرامش می شود.
به عنوان رنگ جوانی، نارنجی تصور می شود احساس لذت و هیجان را برمی انگیزد.
تصور می شود که رنگ قرمز باعث تقویت قوای جسمی بدن از طریق ضربان قلب بالا می شود
آبی اغلب در صنایع پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد زیرا معمولا با پاکیزگی و سلامتی همراه است.
به عنوان رنگ جوانی در نظر گرفته می شود، به عنوان رنگ جوانی، نارنجی تصور می شود که احساس لذت و هیجان را برمی انگیزد.
سبز تصور می شود با داشتن یک ارتباط قوی با طبیعت، احساس سلامتی و بهبودی را تقویت می کند.
سبز اغلب با طبیعت و ترویج محصولات طبیعی و قابل اعتماد همراه است.
قرمز اغلب با اشتیاق همراه است، به همین خاطر واکنش قوی جسمانی را طلب می کند.
تصور می شود که رنگ آبی به خصوص در طیف فیروزه ای ثبات روانی و کنترل عاطفی را تقویت می کند.
قرمز رنگی است که اغلب با فداکاری و پایداری همراه است
تصور می شود که رنگ نارنجی روشن حس مقرون به صرفه بودن را به ما نشان می دهد و با توجه به روانشناسی رنگ در برندسازی یک رنگ اقتصادی محسوب می شود.
منبع: ویداستودیو